Meditációk

Meditációk2018-04-05T12:53:06+00:00

Project Description

Miért meditáljunk?

Manapság egy nap alatt annyi izgalom ér bennünket, mint amennyi hatszáz évvel ezelőtt hat hét alatt. Hatheti izgalmat, információt szedünk össze egyetlen nap alatt — körülbelül negyvenszeres a nyomás, ennyit kell megtanulnunk és befogadnunk.

A ma emberének képesnek kell lennie többet megtanulni, mint amennyit azelőtt valaha is meg kellett tanulni, mert most sokkal többre van szükség. A ma emberének minden nap tudnia kell alkalmazkodni új helyzetekhez, mert a világ oly gyorsan változik. És ez egy nagy kihívás. Ha elfogadod ezt a nagy kihívást, rendkívüli módon segíthet tudatosabbá válni. Vagy végtelenül neurotikussá válsz, vagy a nyomás hatására átalakulsz. Ez attól függ, hogyan fogod fel. Egy dolog biztos: nincs visszaút. Az ingerek száma csak növekedni fog. Egyre több és több információ jut el hozzád, és az élet egyre gyorsabb és gyorsabb ritmusban változik. Neked pedig képesnek kell lenned új dolgokat megtanulni új dolgokhoz alkalmazkodni.

A múltban az ember olyan világban élt, amely alig változott. Minden állandó volt. Pontosan úgy hagytad a világot, ahogy az apád hagyta rád; egyáltalán nem változtattál rajta semmit. Nem változott semmi, nem volt szükséged arra, hogy túl sokat tanulj. Egy kis tanulás elég volt, és így csaknem üres volt az elméd, sok-sok szabad tered volt, amely segített abban, hogy józan maradj. Most már nincs több szabad tered, hacsak szándékosan nem hozol létre magadban.

A meditációra ma nagyobb szükség van, mint valaha. Nagyon kell a meditáció, ez már csaknem élet-halálkérdés. A múltban luxus volt csak néhány embert – egy Buddhát, egy Mahavírát egy Krishnát – érdekelte. A többi ember természetéből fakadóan csendes volt, boldog, józan. Nem volt rá szükség, hogy a meditáción gondolkozzanak, nem tudatosan bár, de meditáltak. Az élet oly csendben, oly lassan haladt, hogy még a legostobábbak is képesek voltak alkalmazkodni.

A változás most oly rendkívül gyors, hogy még a legintelligensebb ember is azt érzi, hogy képtelen hozzá alkalmazkodni. Az élet minden nap más, és tanulnod kell újra, újra és újra. A tanulást most már sohasem hagyhatod abba, életed végéig tartó folyamatnak kell lennie. A halálod pillanatáig tanulnod kell, csak akkor maradhatsz normális, csak akkor kerülheted el a neurózist.

És a nyomás óriási – sokszoros. Hogyan lazulhatsz el ekkora nyomásnál? Szándékosan bele kell menned a meditatív pillanatokba. Ha nem meditálsz, akkor a neurózis nem lesz véletlen, te magad hozod azt létre. Időnként fel kell oldódnod ebből a világból saját lényedbe. A meditáció megfiatalít és felfrissít, új energiákat indít el benned, és amikor visszatérsz a világba, fiatalabb leszel, frissebb, képes leszel újat tanulni, több csodálkozás lesz a szemedben, több tisztelet a szívedben.

Ha meditáció, akkor nyugalom!

A test és a lélek mindig hatnak egymásra. Ami jót tesz a testünknek, az jótékony hatású a lélekre is, és fordítva. Az aktív és kiegyensúlyozott életvezetéshez a feszültség és az ellazulás megfelelő ritmusa szükséges.

A lazítás egyik leghatékonyabb módja a meditáció, ami magyarul elmélkedést, szemlélődést, tűnődést jelent. Mint mindenhez, amit kevésbé ismerünk, tévhitek is kapcsolódnak, ezért most segítünk eloszlatni a meditálással összefüggő félreértéseket.

Bejelentkezés:

https://farostudio.hu/
szeptember 2018
hét ked sze csü pén szo vas
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Meditációval kapcsolatos kérdések, állítások

  1. A meditáció csak akkor használ, ha hiszünk benne

Nem igaz. A gyakorlatokat könnyebben elvégzed, ha hiszel a hasznában, de még a hitetlenek is megtanulhatják ellazítani magukat.

  1. Az ideges, feszült ember képtelen meditálni

Nem igaz. Legfeljebb több gyakorlásra van szüksége. Idővel azonban éppen ő profitálhat belőle legtöbbet.

  1. A sikeres meditációhoz évek munkájára van szükség

Nem igaz. A meditáció pozitív hatásai már az első teljes ellazulás után tapasztalhatók.

  1. A meditáció nem lehet különösebben hasznos, hiszen akkor mindenki végezné

Nem igaz. A rendszeres testmozgás is egészséges, mégis sok a lusta ember. Aki beteges, hamarabb öregszik, rosszabb a közérzete, mégsem kezd mozogni.

  1. A meditációra csak megfelelő lelki beállítottságú ember alkalmas

Nem igaz. Mindenki képes rá. Csak van, aki elnyomja magában ezt a képességet.

  1. A meditációt olyan emberek számára találták ki, akiknek rengeteg a szabadidejük

Nem igaz. A meditálásnak számos módja van, időigényesebb és expressz változatok is.

  1. A meditálást csak valódi gurutól lehet elsajátítani

Nem igaz. A meditáláshoz nem kell semmiféle hókusz-pókusz. Ha valakinek mégis szüksége van rá, keressen magának egy született indiai mestert.

Bejelentkezés:

https://farostudio.hu/
szeptember 2018
hét ked sze csü pén szo vas
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

A meditáció „titkai”

Az első titok: az igazi cél

Sokan hitetlenkednek és csodálkoznak, ha a misztikus víziók, a megérzések és a magasabb szintű mentális tevékenység lehetőségével találkoznak. Azok, akik meditálnak, gyakran találkoznak ilyesmivel, de ez egyik sem lehet a meditáció igazi és elsődleges célja. A meditáció célja az, hogy visszavezessen saját magunkhoz. Ahogy egyre egészségesebbek, boldogabbak leszünk, ahogy egyre inkább tudomást veszünk saját magunkról, a meditáció többi jó hatása magától jön majd, a feljavult mentális tevékenység, a jobb megérzések, a tudatalatti forrásainkhoz való könnyebb hozzáférés.


A második titok: ha kizökkensz, az még nem kudarc

A meditáció nem munka abban az értelemben, hogy kényszerítened kell magad arra, hogy egyre tovább tudj koncentrálni. Ha tudatosan akarjuk megelőzni a gondolkodást, annak negatív hatása van a meditációra. Inkább, akármikor, ha elkalandozik a gondolatod, vagy zűrzavart érzel, csak fogadd el ezeket a gondolatokat és finoman térítsd vissza a figyelmedet a meditáció tárgyára. Ahányszor csak elkalandozik a gondolatod, tedd ezt. Előbb-utóbb az elméd lecsillapodik, nyugodtabb lesz, egyre kevesebb zavaró gondolat merül majd fel.

Harmadik titok: a magadba látás még nem elég

Ha magadba látsz, az még nem fogja megváltoztatni az életedet. A meditáció valószínűleg segít, szélesebb lesz a perspektívád, tisztábbak a gondolataid. De hiába látod magad jobban, hiába érzed a belső irányítást, ha aztán nem cselekszel annak alapján, sosem fognak azok a nagyon kívánt változások bekövetkezni az életedben. Ez nem csak azt jelenti, hogy az anyagi világban tégy valamit, például beszélgess el őszintén a barátoddal, vagy fizesd ki azt a számlát, ami úgy nyomaszt. Azt is jelenti, hogy aktívan kell kérned a tudatalatti segítségét. Ha így teszel, az álmaid magukhoz fognak vonzani.


Negyedik titok: tanuld meg elengedni

És ha kértél, fontos, hogy tudd is elengedni. Ne azzal foglalkozz, hogyan is fogod konkrétan megszerezni azt, amire annyira vágysz. A „tudni akarom” vágya akadályozza a megvalósulást az anyagi világban. Csak bízz a tudatalattidban.

A változások – talán mind – majd automatikusan megtörténnek.

A rossz szokások egyszer csak eltűnnek, nem akaraterővel, önsanyargatással, csak elengeded őket, az elég. Ahogy megtanulsz tudatosan elengedni, egyre több jelzést kapsz belülről, és így meg tanulsz bízni ezekben a jelzésekben. A jelzésben, hogy biztos kezekben vagy, és valami csodás fog történni.

Bejelentkezés:

https://farostudio.hu/
szeptember 2018
hét ked sze csü pén szo vas
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
https://farostudio.hu/
szeptember 2018
hét ked sze csü pén szo vas
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930